Funkcjonalnie, nowocześnie i designersko urządzone biuro to bardzo ważny element prowadzenia biznesu. Dobrze i ciekawie zorganizowana przestrzeń do pracy poprawia efektywność i samopoczucie pracowników, a także pozytywnie wpływa na ich kreatywność. Siedziba firmy stanowi również jej wizytówkę – wrażenie, jakie na klientach czy kandydatach do pracy zrobi lokal, bardzo często ma ogromny wpływ na podejmowane decyzje. Prócz elementów podstawowych, takich jak biurka, krzesła, komputery, drukarki czy skanery w biurze musi się znaleźć szereg gadżetów i przedmiotów, które znacznie wpłyną na komfort korzystania z przestrzeni, a nie każdy przedsiębiorca zdaje sobie z tego sprawę. O czym najczęściej zapominamy podczas urządzania biura?

Czystość do podstawa

Nie każdy ma świadomość, że za czystość w biurze odpowiada nie tylko firma sprzątająca. Konieczne jest również rozmieszczenie kilku ważnych przedmiotów, z których korzystanie sprzyjać będzie porządkowi. Najważniejszym elementem wyposażenia, które pozwala zredukować ilość zanieczyszczeń wnoszonych do biura, jest profesjonalna mata wejściowa. Wycieraczka tego typu bardzo dobrze absorbuje piasek i błoto znajdujące się na obuwiu pracowników i klientów, sprawiając, że na brud pojawiający się na podłodze zmniejszy się o 80%. Jednocześnie w przeciwieństwie do tradycyjnej wycieraczki, mata jest elegancka i estetyczna, a także możliwe jest zamówienie maty z logo, co pozytywnie wpłynie na wizerunek firmy. Niezbędne będą również odpowiednio umieszczone kosze na śmieci – jeden duży pojemnik nie wystarczy, ponieważ konieczność noszenia śmieci sprawia, że najczęściej zalegają one na biurkach, a drobne elementy rozsypują się na podłodze. Najlepszym rozwiązaniem będzie umieszczenie koszy tuż przy biurkach. Z kolei kupując podstawki pod kubki, zapobiega się zabrudzeniom i uszkodzeniom pulpitów.

Wygoda

Urządzając biuro, równie często zapominamy o wieszaku lub szafie na ubrania wierzchnie, a przecież niezbyt komfortowe jest przechowywanie go na krześle. Przyda się również zestaw przedłużaczy, które będą niezbędne do wygodnego podłączenia sprzętu oraz dostępne w awaryjnych sytuacjach – np. gdy nastąpi konieczność podłączenia dodatkowego urządzenia. Mimo że godzinę wskazują komputery i telefony, warto powiesić wspólny zegar, który będzie precyzyjnym wyznacznikiem czasu pracy, zebrań, spotkań itp. Jeśli już mowa o zebraniach – warto wspomnieć o białej tablicy stanowiącej nieocenioną pomoc podczas prowadzenia spotkań firmowych.

Artykuły biurowe

Jeśli chodzi o artykuły biurowe, to prócz tych podstawowych, warto zakupić kalkulator, który pomoże dokonać szybkich rachunków, specjalne organizery na dokumenty oraz spinacze, które zapobiegną zagubieniu dokumentacji. Przyda się również kalendarz ścienny, tablica korkowa, która przypominać będzie o pilnych sprawach oraz niszczarka do dokumentów.

Źródło: Matywejsciowe.pl – Serwis mat wejściowych