Decydując się na prowadzenie kampanii Ads, deklarujesz budżet przeznaczony na reklamę. Ustalasz kwotę dzienną i miesięczną, lecz mimo to w końcu zauważasz, że linki Ads kosztują więcej niż zakładałeś. Jak to możliwe, że Google podnosi ceny reklam w trakcie kampanii? Aby poznać odpowiedź, przeczytaj poniższy artykuł.

Reklama PPC = skuteczność + kontrola budżetu

Kampanie reklamowe Ads są często wybierane przez osoby, którym zależy na osiąganiu efektywnych wyników promocji przy zachowaniu pełnej kontroli nad swoimi finansami. Model kampanii PPC umożliwia uzyskanie tych celów, ponieważ sprawia, że płacisz tylko wtedy, gdy klient wykona konkretne działanie – wejdzie na Twoją stronę internetową, zadzwoni do Ciebie lub obejrzy reklamę widoczną na YouTube’ie. Samo wyświetlanie linków Ads jest całkowicie bezpłatne – niezależnie od tego, ilu klientów je zobaczy. Płacisz więc nie za czas czy intensywność prowadzenia kampanii, lecz za jej efekt. Brzmi świetnie, prawda? Gdy korzystasz z kampanii Ads, cena reklam jest przez Ciebie każdorazowo określana – jest to maksymalna kwota, którą postanawiasz wydać za kliknięcie w Twoją reklamę. Po ustawieniu budżetu dziennego możesz więc łatwo oszacować, ile wejść na stronę potencjalnie uzyskasz w trakcie każdej doby trwania kampanii. Z czasem orientujesz się jednak, że pomimo Twoich ustawień dzienne koszty reklamy rosną, przekraczając ustalone przez Ciebie stawki.

Dlaczego kampanie reklamowe Ads przekraczają budżet?

Choć prowadzenie kampanii Ads może okazać się nawet o 200% droższe w perspektywie dobowej, to nigdy nie przekroczy Twoich limitów miesięcznych. Jeżeli więc zdecydujesz się na samodzielne skonfigurowanie linków sponsorowanych lub skorzystanie z usług agencji SEM, nie obawiaj się, że niespodziewane wydatki nadwyrężą budżet Twojej kampanii. Rozbieżności mogą dotyczyć tylko dni, w których najwięcej internautów poszukuje oferowanych przez Ciebie produktów lub usług. Wynika to z dostosowywania przez Google częstotliwości wyświetlania reklam do natężenia ruchu.

Potrzebujesz przykładu? Oto i on! Jeżeli prowadzisz lokal chętnie odwiedzany przez klientów w weekendy, to pod koniec tygodnia Twoje dzienne wydatki na reklamę PPC mogą dwukrotnie wzrosnąć. W pozostałe dni ulegną jednak zmniejszeniu, aby w perspektywie miesiąca osiągnąć założoną przez Ciebie kwotę. Wynika to z przelicznika stosowanego przez Google – budżet dzienny jest mnożony przez średnią liczbę dni w każdym miesiącu, czyli 30,4 (365 : 12 = 30,4).

Prowadzenie kampanii Ads – przykład naliczania kosztów

Mechanizm wyliczania przez Google cen za linki sponsorowane najłatwiej zrozumieć, opierając się na konkretnych przykładach. Załóżmy, że Twój dzienny budżet na reklamę PPC wynosi 15 zł. Jakie mogą być jego wahania w zależności od wzrostu natężenia ruchu w Internecie? Google podaje, że maksymalna kwota dzienna nie powinna zostać przekroczona o więcej niż 200%. W Twoim przypadku wyniesie więc 30 zł.

W powyższym wyliczeniu tkwi jednak pewien haczyk. Google pozostawia sobie możliwość naliczenia wyższych opłat – mogą one osiągnąć np. 35 zł, a więc ponad dwukrotnie przekroczyć Twój dzienny budżet! Dlatego kontrola i optymalizacja jest szalenie ważna w prowadzeniu kampanii Google Ads.

Google Ads – zmiana budżetu w trakcie kampanii

A co w sytuacji, w której podczas wyświetlania reklam PPC postanowisz skorygować swój budżet? Google natychmiast zaktualizuje wszystkie limity, uwzględniając dzień, natomiast wdroży to w ciągu 24 godzin.  Zobacz, jak działa ten mechanizm na poniższym przykładzie.

Wysokość początkowego budżetu dziennego w lutym: 15 zł

Wysokość budżetu miesięcznego w lutym: 420 zł

Data wprowadzenia zmiany: 26 lutego

Wysokość budżetu dziennego po zmianie: 30 zł

Finalna wysokość budżetu miesięcznego w lutym: 465 zł (25 dni x 15 zł + 3 dni x 30 zł)

Kampanie SEM – wiedza zwiększa skuteczność

Z powyższych wyliczeń jasno wynika, że w finalnym rozrachunku Google Adwords wcale nie podnosi cen za kliknięcia. Wyższe budżety dzienne równoważą się w skali miesiąca z niższymi, dając kwotę możliwą do oszacowania już przy rozpoczęciu kampanii SEM. Są także inne metody, które skutecznie wpływają na obniżenie stawek za kliknięcie i pozwalają na większy ruch w skali dnia i miesiąca. Po wykonaniu skutecznych procesów mających na celu zwiększenia współczynnika jakości osiągnęliśmy 300% więcej kliknięć Pozorne nieścisłości wynikają więc jedynie z niezrozumienia mechanizmów działania Google Ads, które optymalizują wysokość dobowych limitów, aby zaprezentować klientom Twoją reklamę właśnie wtedy, gdy najaktywniej poszukują w Internecie podobnych produktów lub usług.

Jeżeli nie chcesz tracić czasu na poznawanie szczegółów prowadzenia kampanii Ads, a zależy Ci na uzyskaniu satysfakcjonujących wyników, powierz jej obsługę profesjonalnej agencji SEM. Takie rozwiązanie pozwoli Ci uzyskać stałe wsparcie doświadczonych copywriterów i analityków w dziedzinie marketingu internetowego, których wiedza przełoży się na większą skuteczność Twoich kampanii.

Źródło: https://www.qualityfactory.pl