Płatne reklamy w Google z zastosowaniem zdjęć czy grafiki mogą okazać się wysoce skutecznym sposobem na docieranie do potencjalnych klientów – w zależności od przekazu danej reklamy i kierowania do tych, którzy akurat mogą szukać tego co mamy do zaoferowania. Wśród tych popularniejszych sposobów na wykorzystywanie zdjęć czy banerów w reklamie internetowej są: sieć reklamowa Google (czyli ponad dwa miliony witryn, stron www, portali, serwisów, filmów oraz aplikacji), reklamy produktowe widoczne w wyszukiwarce i sieci reklamowej Google (czyli zdjęcie produktu, cena oraz link do sklepu internetowego) oraz chociażby reklama na poczcie Gmail, zwana GSP (widoczna w zakładce „Oferty” na kontach pocztowych Google). Doskonale wiemy jak często przeglądamy też Google Grafika w celu znalezienia informacji o produktach, a czasem także o poszukiwanych usługach.

Google ogłosiło, że pod koniec marca 2019 roku łączy obrazy widoczne w Google Grafika z siecią wyszukiwania – w efekcie reklamy produktowe (czyli reklamy zawierające: zdjęcie produktu, jego tytuł, cenę, nazwę sklepu w którym można go kupić i inne informacje) będą z automatu kwalifikować się do pokazywania w zdjęciach Google, oczywiście po wpisaniu wybranych słów kluczowych.

Produkty ze sklepu internetowego można wyświetlać w takich źródłach, jak:

– wyszukiwarka Google;

– strony i witryny partnerów Google, które należą do sieci wyszukiwania (w tym drugi po Google wg liczby użytkowników kanał YouTube) i wyszukiwarka Grafika Google;

– sieć reklamowa Google – czyli baza milinów witryn, aplikacji, filmów itd.;

– oraz znane już wszystkim – Google Zakupy.

Przy okazji wprowadzonych przez Google, i jeśli wyświetlamy swoje reklamy produktowe w Google, warto zadbać o jak najlepsze ich wykorzystanie, czyli dopilnować: tytułów i opisów do produktów, meta danych, jakości zdjęć asortymentu oraz cen produktów. Użytkownicy wykorzystują na co dzień Google jak porównywarkę cen, stąd też ceny mają zasadnicze znaczenie – o ile zależy nam wysoce skutecznych kampaniach w Google. Aby pokazywać reklamy produktowe niezbędne jest założenie konta Google Merchant Center – które okazuje się niezwykle pomocne w diagnozowaniu stanu produktów oraz jakości informacji, które chcemy wyświetlać naszym potencjalnym odbiorcom.

Przy okazji warto także wspomnieć o tzw. darmowych wynikach wyszukiwania i „pozycjonowaniu” w zakładce Google Grafika. To również skuteczny sposób na pokazywanie grafik i zdjęć, które mamy na swojej stronie internetowej, i ich wykorzystanie w potencjale wyników wyszukiwania w Google Grafika.

Po więcej informacji skontaktuj się z agencją interaktywną Quality Factor – zadzwoń lub napisz – a specjaliści podpowiedzą jak skutecznie wykorzystać potencjał zdjęć wyświetlanych w Google.

Źródło: Quality Factor