Nowe smartfony nie należą do najtańszych. Są bardzo zaawansowanymi urządzeniami, które nie służą już tylko i wyłącznie do wykonywania połączeń, ale pozwalają na korzystanie z wielu innych przydatnych funkcji. Zastępują aparaty fotograficzne i kamery wideo, robiąc bardzo efektowne zdjęcia i nagrywając filmy, pozwalają bez ograniczeń przeglądać internet, korzystać z pomocnych aplikacji i zaawansowanych graficznie gier. Ponadto służą jako nawigacja czy karta płatnicza. Nie dziwi więc, że utrata lub uszkodzenie smartfona są zwykle dla użytkownika dotkliwe.

Gwarancja producenta – co daje?

Zawsze przy zakupie nowego smartfona w salonie otrzymuje się gwarancję producenta. W większości przypadków obowiązuje ona przez 2 lata. Daje możliwość darmowej naprawy tzw. niemechanicznych awarii telefonu w tym okresie albo wymiany sprzętu na nowy. Udzielenie gwarancji na swoje produkty to obowiązek producentów. Oczywiście jej warunki są ściśle określone. Przede wszystkim obejmuje ona naprawę różnego typu wad ukrytych w sprzęcie. Innymi słowy z tytułu gwarancji można ubiegać się o naprawę lub wymianę telefonu (jeśli naprawa nie jest możliwa) jedynie, kiedy ewidentnie wynikają one z winy producenta. Dlatego wszelkie awarie, które są następstwem uszkodzeń mechanicznych, zalania, niewłaściwego użytkowania itd. nie są nią objęte.

Ubezpieczenie smartfona – jak to działa?

Przede wszystkim ubezpieczenie smartfona obejmuje znacznie szerszy zakres ochrony niż gwarancja producenta. W ramach dostępnych ofert, możemy zdecydować się na różne rodzaje zdarzeń, przed skutkami których chroni nas ubezpieczenie. Produkt taki można wykupić zarówno u operatorów komórkowych, jak i u niezależnych ubezpieczycieli. Zależnie od wybranego wariantu możemy ubezpieczyć smartfona na wypadek uszkodzenia wyświetlacza, zalania, zatopienia, uszkodzeń mechanicznych, a nawet kradzieży. Możliwe jest też objęcie ochroną kosztów wykonywania nieautoryzowanych połączeń przez złodzieja. Zakres ochrony w ramach ubezpieczenia jest inny w przypadku gwarancji. Wykupienie ubezpieczenia naturalnie wiąże się z koniecznością zapłaty składki ubezpieczeniowej – w przypadku produktów kupowanych za pośrednictwem operatorów składka może być rozłożona na miesięczne raty i płatna wraz z rachunkiem. Większość propozycji ubezpieczycieli nie obejmuje ochrony akcesoriów takich jak np. ładowarka, bateria czy karty pamięci.

Czy warto?

Czy warto zdecydować się na ubezpieczenie telefonu, który i tak objęty jest gwarancją? Zdecydowanie tak. Jeśli chcemy mieć komfort codziennego korzystania z telefonu, warto zapłacić niewielką miesięczną opłatę, by nie musieć martwić się dodatkowymi kosztami, kiedy np. w wyniku niefortunnego zdarzenia stłuczemy wyświetlacz telefonu. A o taki wypadek naprawdę nietrudno.