Tym razem Honda Civic, czyli firmowy hatchback ze stajni Hondy doczekał się wersji Sport Line, czyli modelu stylizowanego na Type-R. Czy jednak takie zmiany wprowadzone w 2020 roku pomogą producentowi dotrzymać kroku rywalom? Honda Civic to od lat samochód doceniany przez użytkowników ze względu na dobre prowadzenie, komfort i ciekawą sylwetkę. Jest to po prostu świetnie zaprojektowana maszyna.

Trochę specyfikacji

Model Sport line to konkurencja przede wszystkim la najpopularniejszych samochodów w tym segmencie takich jak Ford Focus ST-Line czy SEAT Leon FR. Za moc 126 KM odpowiada tu trzycylindrowy silnik 1.0 VTEC Turbo. Emisja dwutlenku węgla jest na bardzo satysfakcjonującym poziomie i wynosi zaledwie 137–152 g/km. Samochód Honda Civic Sport Line dostępny jest z sześciobiegową skrzynią manualną lub automatyczną przekładnią CVT.

Bezpieczeństwo

Jak zawsze producent przyłożył się do kwestii bezpieczeństwa. System ostrzegania o zjeżdżaniu z pasa ruchu, system ograniczający skutki kolizji, inteligentny tempomat adaptacyjny i system rozpoznawania znaków drogowych – to wszystko znajdziemy w Civic Sport Line. Czyli bezpieczeństwo z najwyższej półki, co pokazywały już poprzednie modele Honda.

Odświeżony design

Sportowe modyfikacje Hondy znane z flagowej Civic EX z czasem dostają się do tańszych modeli. Tak było też w tym przypadku. To okazja dla przeciętnego konsumenta, aby poczuć się jak kierowca prawdziwie sportowego samochodu. Co prawda, rozwiązania te znajdowały się tradycyjnych sportowych modelach już jakiś czas temu. Jednak w tym segmencie będzie to coś nowego, co z pewnością zwróci uwagę nabywców.

Z zewnątrz naśladuje swoje sportowe odpowiedniki na co wpływa subtelny zarys nadwozia. Do Hondy Civic Sport Line dołączany jest zestaw 17-calowych felg aluminiowych. Wewnątrz znajdziemy natomiast eleganckie przeszycia i teksturowane panele na desce rozdzielczej, które dodatkowo odświeżają wnętrze.

Prędkość i wygoda

Silnik jest mocniejszy, niż mogłoby to sugerować przyśpieszenie do setki. Układ kierowniczy jest stabilny i jednocześnie zrównoważony. Civic Sport Line przyjemnie prowadzi się w mieście, jak i na krętej wiejskiej drodze. Jazda to kompromis między kontrolą i komfortem. Bardzo udany kompromis.

Honda Civic sport Line ma adaptacyjne amortyzatory w standardzie. Samochód potrafi czasem pohałasować na drodze przy większym przyśpieszeniu, ale przecież to kolejna urocza cecha tego modelu.

Zmiany w panelu

Honda nareszcie dodała fizyczne sterowanie systemem audio. To wyraźny ukłon w stronę próśb konsumentów. Deska oraz obsługa nadal skupia się wokół nieco chaotycznego ekranu dotykowego, jednak po boku znajdują się przyciski skrótów oraz dość potężny przełącznik głośności. Ich obsługa jest bardzo intuicyjna i nie przeszkadza podczas jazdy. Sterowanie klimatyzacją również nie sprawi większych problemów.

Ten samochód Honda to praktyczne, niewielkie, rodzinne auto ze sportowym zacięciem, który zagwarantuje komfort jazdy. Sprawdzi się zarówno w warunkach miejskich, jak i na autostradzie. Czyni to z tego modelu samochód niezwykle uniwersalny.